werkwijze

PBC Group

Telefonisch acquisitie uitbesteden

Aan telefonische acquisitie uitbesteden zitten veel voordelen. Wij begrijpen echter goed dat het een grote stap is om deze belangrijke taak uit te besteden. Maar dat telefonische acquisitie uitbesteden aan ons als PBC Group toevertrouwd is, durven wij wel te zeggen. Wat we jou bieden is dan ook (naar onze bescheiden mening ) het beste op basis van onze ervaringen en expertise. We vertellen je dan ook graag meer over telefonische acquisitie en hoe wij dit aanpakken.

Gratis sales scan Sales ondersteuning
×

PBC Group in 1 minuut uitgelegd

Samenwerking met PBCgroup

Vraagsoorten die wij toepassen bij telefonische acquisitie uitbesteden

De juiste vraag stellen is de sleutel bij telefonische acquisitie. Eén van de eerste onderdelen die wij onze accountmanagers leren is de verschillende vraagsoorten die gebruikt kunnen worden. Er zijn verschillende vraagsoorten: open vragen, gesloten vragen, suggestieve vragen, gerichte vragen, meerkeuze vragen en controle vragen. Door je bewust te zijn welke vraag je stelt, bereik je eerder waar je na toe werkt. We lichten dit even toe door uitleg  te geven bij een aantal vraagsoorten. Zo geef je bij een meerkeuzevraag de ander een aantal opties. Door de ander een keuze te geven, neemt hij of zij soms onbewust al de beslissing. Bij een gesloten vraag ben je op zoek naar een duidelijk antwoord, waarmee je aanstuurt op een beslissing. Door de juiste vraagsoort toe te passen, bepaalt de accountmanager dus de richting van het gesprek.

Sales ondersteuning

sales outsourcing traject

Fases die wij doorlopen bij telefonische acquisitie uitbesteden

Een acquisitiegesprek bestaat uit een aantal fases die wij onderverdelen in de 7 A’s, namelijk: aanvang, acceptatie, aftasten, attractie, aanbod, afsluiting en afscheid. Bij elke fase zijn er onderdelen die je niet mag overslaan om het gesprek succesvol te maken. Bij de A van acceptatie is het belangrijk een reden te geven voor de gebelde welk voordeel er is te halen uit het gesprek. Bij de A van attractie is het belangrijk om door te gaan op de feedback van de gebelde. Zo geven wij onze accountmanagers allerlei tips en handvaten mee waardoor zij beter worden in telefonische acquisitie.

Vraag offerte aan

Begeleiding in de praktijk

Afspraak maken bij telefonische acquisitie

Het doel van een belletje is het maken van een afspraak. Maar hoe doe je dat? Een aantal tips die wij onze accountmanagers altijd meegeven:

  • Geef niet teveel verkoopinformatie
  • Vermijd uitspraken die onzekerheid uitdrukken
  • Gebruik krachtige positieve argumenten
  • Geef de klant een keuze

Met de bovenstaande informatie hebben we slechts een tipje van de sluier opgelicht. Telefonische acquisitie uitbesteden aan PBC Group kun je dus met een gerust hart doen. Overtuigd? Waag er eens een belletje aan ons aan en wij voorzien je van advies. Weet je nog niet wat jouw organisatie precies nodig heeft? Laat ons dan een sales scan doen! Bekijk onze website voor meer informatie!

Neem contact op

Greep uit onze klanten

Logo BBS

Omzet verhogen? Maak kennis met PBC Group

Interesse? Ga met ons vrijblijvend in gesprek.

Neem contact op