Sales academy | Sales training op maat voor een beter resultaat

Sales Academy

Voorkomt verlies van winst

Werk voor specialisten

In het begin van de twintigste eeuw werd de interesse voor sales bekroond met een eerste wetenschappelijke publicatie; psycholoog Dr. Strong kwam met een grensverleggende uitgave. Zijn ‘Theorie van de verkoop en adverteren’ beschrijft alle facetten die met handelsverkeer te maken hebben. De opvattingen van Strong tref je nu nog in elk handboek over Sales training aan en worden dan ook nog steeds in praktijk gebracht. In 1926 volgde een studie naar het koopgedrag vanuit de beleving van de klant en vanaf die tijd gaat het hard. Sales is nu niet meer los te zien van psychologische en economische processen en heeft ook raakvlakken met sociologie en statistiek. Werk voor specialisten dus.

Specialisten in een constant veranderende wereld

Maandagochtend, Remco leunt zijlings tegen het koffiezetapparaat, roert met jaloersmakende rondetijden in z’n koffie en went zich tot Bart: “Als iemand mij zoekt, ben ik mijn visie op sales ondersteuning aan het uitrollen. Daarna denken we in de volgende vergadering verder hoe we die verkoop ondersteuning gaan aanvliegen.”

Diensten die zorgen voor verdiensten

Stuk voor stuk goede gasten hoor, die jongens van PBC Group. Experts binnen hun vakgebied. Voor opdrachtgevers vertalen ze elke vraag uit de markt naar een effectief en praktisch antwoord. De vertaalslag van vakjargon naar normaal Nederlands is dan weer niet aan ze toevertrouwd.

Wat Remco bedoelt: er is visie nodig om voor opdrachtgevers, in een steeds veranderende markt, uitstekende prestaties te blijven leveren. Elk bedrijf heeft dan ook behoefte aan een groeiende omzet. Om dat te verwezenlijken moet de effectiviteit van de verkoopafdeling optimaal zijn. PBC Group brengt bedrijven op een commercieel hoger niveau. Dat doen ze onder andere in de ICT-branche, voor handelsorganisaties en technische bedrijven. PBC Group zorgt er ook voor dat internationale firma’s toegang krijgen tot de Nederlandse markt.

Hoge Intensiteit Interval Training

De trainers van de PBC Academy stralen sportiviteit uit, dat komt ook terug in de manier waarop ze te werk gaan. Als aanvoerder smeden ze namelijk van jouw verkoopploeg een succesteam; dit gebeurt ‘on the job’. De gemeenschappelijke doelen zijn duidelijk… omzetstijging en winstverbetering. Om de commerciële activiteiten naar een hoger peil te brengen, heeft PBC Group Intensieve trainingssessies samengesteld. Geheel in de sportieve en competitieve stijl die PBC Group kenmerkt is dat dienstenpakket onderverdeeld in medaille termen.

Maak kennis met de PBC Sales Academy.

Door middel van de PBC talentontwikkeling zal iedere accountmanager boven zichzelf uitstijgen!

Brons

  • Training en coaching op de kwaliteiten van de accountmanager
  • 2 dagdelen per maand meereizen
  • 8 klassikale trainingen
  • Tweewekelijks een 1-op-1 gesprek tussen sales trainer en accountmanager
  • Onbeperkt contact met de sales trainer via de telefoon, Whatsapp en e-mail
  • Eén keer in het kwartaal een voortgangsgesprek met de salesmanager

Zilver

  • Training en coaching op de kwaliteiten van de accountmanager
  • 3 dagdelen per maand meereizen
  • 8 klassikale trainingen
  • Tweewekelijks een 1-op-1 gesprek tussen sales trainer en accountmanager
  • Onbeperkt contact met de sales trainer via de telefoon, Whatsapp en e-mail
  • Eén keer in de 2 maanden een voortgangsgesprek met de salesmanager
  • Ondersteuning bij het opstellen van het salesplan
  • Opstellen van target en KPI’s
  • Sturing op target en KPI’s
  • Strategisch advies over de commerciele afdeling

Goud

  • Training en coaching op de kwaliteiten van de accountmanager
  • 3 dagdelen per maand meereizen
  • 8 klassikale trainingen
  • Tweewekelijks een 1-op-1 gesprek tussen sales trainer en accountmanager
  • Onbeperkt contact met de sales trainer via de telefoon, Whatsapp en e-mail
  • Ondersteuning bij het opstellen van het salesplan
  • Opstellen van target en KPI’s
  • Sturing op target en KPI’s
  • Strategisch advies over de commerciele afdeling
  • Uitgebreide scan van de commerciele afdeling
  • Interviews directie en medewerkers
  • Maatwerkadvies op basis van scan en interviews
  • Maandelijks strategisch overleg en advies
  • Indien gewenst aansturing van gehele salesafdeling
  • Organisatie van salesmeetings