Kennis en nieuws
De eerste indruk telt – de 3 onmisbare dingen om goed over te komen in sales
Je hoort het wel vaker: de eerste indruk telt. Volgens een onderzoek van Forbes heb je slechts 7 seconden om de juiste indruk te maken. Maar hoe doe je dat in zo’n korte tijd? En waarom is de juiste indruk
De kracht van follow-ups: hoe jij meer omzet uit je huidige leads kan halen.
Wist je dat 80% van de deals pas komt na de 5e follow-up? Het opvolgen van een lead is een van de meest onderschatte disciplines binnen het sales vak. Als je je lead niet opvolgt, gaat waardevolle omzet verloren. Het
Het verkoopgeheim van The Wolf of Wallstreet…
Wist je dat 47% van de salesteams in Nederland hun targets structureel niet halen? Uit dit feitje kunnen we concluderen dat er nog veel verbeterkansen liggen binnen de sales. Maar waar liggen die verbeterkansen precies? Op dit vraagstuk gaat PBC
4 salestips die jouw salesafdeling niet mag missen!
Volgens Forbes Magazine, heeft 55% van alle verkopers een gebrek aan basisverkoopvaardigheden. Hoe mooi je product ook is, er zal nooit een markt voor zijn als jouw salesafdeling het niet lukt om deals te sluiten. De resultaten uit dit onderzoek
Hoe SPIN-selling voor jouw salesafdeling het verschil maakt
Stel je eens voor: je staat in de supermarkt en ziet een nieuw wijnmerk dat je uit wilt proberen. Wat doe je? Je pakt de fles wijn en rekent hem af. Makkelijke keuze, toch? Het enige risico is dat je
3 simpele stappen voor het realiseren van een verkoop
Vandaag de dag worden er nog steeds talloze boeken over sales gepubliceerd. Er zijn inmiddels zoveel verschillende filosofieën over sales dat iemand die simpelweg resultaten wil behalen, door de bomen het bos niet meer ziet. Wij bij PBC Group weten
4 manieren om een band met je potentiële klanten op te bouwen
Gunfactor. In sales is het een sleutelwoord. Als je aanbod goed is, maar de potentiële klant geen sympathie voor je heeft, gaat de deal niet door. Iedereen kent het fenomeen gunfactor. Maar hoe zorg je ervoor dat je gunfactor opbouwt?
7 redenen waarom je salesafdeling haar doelen niet behaalt
Wist je dat 80% van alle sales gemaakt wordt na de 5efollow-up? Gek feitje, hè?Wat als ik je vertel dat 44% van alle verkopers opgeeft na één follow-up? Dit zijn cijfers waar je van schrikt. Bijna de helft van de
Wat is ‘social selling’ en hoe zet je het succesvol in?
Wat is ‘social selling’ en hoe zet je het succesvol in? Social selling – de naam zegt het al – is een sales strategie die plaatsvindt op social media. Maar wat houdt dit precies in en hoe zet je het
De fases van een telefonisch verkoopgesprek: wat moet je weten?
De fases van een telefonisch verkoopgesprek: wat moet je weten? Een telefonisch verkoopgesprek heeft altijd een aantal fases. Als je er 1 (on)bewust overslaat, kan dit gevolgen hebben voor het verloop van je gesprek. We beschrijven in deze blog welke fases een telefonisch verkoopgesprek heeft. Dit