Hoe je in slechts 10 seconden een nieuwe klant kunt maken

Maak je salesteam nog succesvoller. Klanten maken in slechts enkele seconden is geen rocket science en al helemaal niet onmogelijk. Maar de manier waarop je dit voor elkaar kunt krijgen, is niet de meest geliefde. Hoe vaak grijp jij de kans om 10 seconden te investeren in een kansrijke prospect?

Die investering doe je door middel van koude acquisitie. Daarmee vergroot je de kans om in enkele seconden een nieuwe klant te maken. Maar toch laten veel salesmensen deze kans liggen. Vergelijk koude acquisitie met de wens om af te vallen. De resultaten zijn heel voorspelbaar en vaak fantastisch. Maar de stap om te beginnen en vervolgens door te zetten is vaak groot.

Hoe vaak grijp jij de kans om 10 seconden te investeren in een kansrijke prospect?

Koude acquisitie kan zwaar zijn en schiet er vaak bij in. Of we blijven het simpelweg voor ons uit schuiven. Maar wees vastberaden en focus je op de resultaten. Je kunt namelijk veel nieuwe afspraken genereren door koude acquisitie. Wat vervolgens kan leiden tot nieuwe klanten. En zelfs wanneer er geen afspraken uit koude acquisitie komen, boek je resultaat. Je krijgt de kans om te vertellen wie je bent en wat je doet. Daarom is deze salesmethode bij uitstek effectief. Je combineert sales met branding omdat je direct een goede indruk kunt achterlaten.

Gebruik de eerste seconden om je prospect nieuwsgierig te maken. Deze seconden zijn allesbepalend voor het verdere contact. Reken maar uit; stel je hebt het voornemen vanaf nu 50 calls per dag te gaan doen. Dat zijn er 250 per week. 250 x 10 = 2500 seconden waarin je een kans creëert om nieuwe klanten te scoren.

Hoe vaak ga jij het bellen nog uitstellen?

Wij zijn PBC Group en gespecialiseerd in salesoutsourcing. Door onze ondersteuning heb je geen omkijken meer naar de sales van jouw organisatie.

Met slechts één belletje kun je jouw sales volledig uitbesteden aan PBC Group. Stel dit belletje niet uit!